torsdag den 19. juni 2008

Regnbue

Det skrider stille og roligt frem med den bestilte trøje. Det er første gang jeg strikker efter gehør, så jeg brugte det meste af aftenen i går på at lave strikkeprøve, regne og skrive ned. Ind imellem retter jeg til i det nedskrevne. Én ting er idé, en anden er praksis. Rettelserne bliver også noteret, jeg skal jo strikke en akkurat magen til...

Jeg har fundet mål i forskellige opskrifter, for at have noget at gå ud fra - hvordan pokker skal jeg ellers vide hvor lang og hvor bred? Lisa vil ha´ størrelse 74. Hmm... jeg satser på at størrelse 6-12 måneder er passende...

Flappen på forsiden er til lomme, sådan en vil Lisa også have - og man skal kunne komme i den fra siden. Når bolen har samme højde som lommen, strikker jeg igen rundt. Senere er planen at der bliver strikket masker op langs den ene kant på bolen, som så skal sys på kanten i den anden side - det ser fornuftigt ud inde i mit hovede, men... Jo der var det der med idé og praksis... Nu må vi se, indtil videre går det fint *G*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar