onsdag den 25. juni 2008

Nemesis

Jeg er blevet ramt af nemesis. Så sent som i går tænkte jeg tanken, at det da var utroligt at Bertha ikke havde ødelagt mere end hun havde. Jeg tror endda jeg nævnte det for min mor - efterfulgt af et 7-9-13... Jeg skulle aldrig hverken have tænkt tanken eller have sagt det højt! Tidligere på dagen gik min mor og far ned for at hente hende for at gå på stranden, og det var dette syn der mødte dem. Jeg er sikker på at Bertha har hygget (og kedet) sig!
Ingen tvivl om at hun har kedet sig. Hun har været meget alene, både i går og i dag... Mon hun hiver resten ned i morgen når jeg skal med min far til Aalborg?

Vi har sagt farvel til Onkel Lars i dag. I morges blev han sunget ud. Alle hans hjælpere og familien var til stede. Jeg må nok indrømme det var en noget tam fornøjelse! Jeg havde nogle forestillinger inde i mit hovede om hvordan det skulle være - sådan var det bestemt ikke!
Min anden onkel er et dumt S**N (det er en helt anden og meget lang historie!). Det korte er at han ikke vil være sammen med min mor og min moster - og vi vil derfor ikke være sammen med ham! Han skulle stå for alt omkring brænding, afvikling af boet osv. Vi havde nok forestillet os at der var forberedt nogle sange osv, men det var der ikke... Det var trist og ærgerligt, og bestemt ikke sådan jeg havde forestillet mig at vi skulle tage afsked med Onkel Lars!

Onkel Lars skal i øvrigt ikke bisættes eller begraves. Han bliver brændt, og så er det meningen at asken skal strøes ud i havet. Det synes jeg er godt! Jeg vil meget helre gå og dyppe tæerne i vandkanten på stranden og sende ham en kærlig tanke, end have dårlig samvittighed over at jeg ikke husker at komme på kirkegården med en blomst!

Nu vil jeg i seng! I morgen bliver også en lang dag! Far skal operes i øjnene, så jeg skal med ham til Aalborg - han kan jo nok ikke ligefrem køre hjem selv...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar