onsdag den 18. juni 2008

På bestilling

Jeg har været med min mor hos frisøren idag. Bare for hyggens skyld. Det var ikke nogen dårlig idé. Lisa har bestilt 4 trøjer til hendes tvillinge piger. En (til hver) som de kan bruge nu, om aftenen og en til barnevognen til efteråret/vinter.

Men det er da ikke sådan lige til! Lisa ville have striber i skrappe farver og med en lang hætte. Jeg har set en regnbue trøje som jeg syntes var sjov, men den skulle sys sammen i siderne og i ærmerne - det gider jeg ikke, jeg er doven! Jeg vil strikke rundt og med raglan ærmer. I øvrigt vil jeg strikke på pind 3,5 (Det er den mindste knit pick pind jeg har - hehe) og de opskrifter jeg har kunnet finde passer ikke med kravene og er kun til pind 3.

Hvad gør man så? Så sætter man sig da ned og laver strikkeprøve for første gang i pigens strikkehistorie, finder lommeregner, målebånd, papir og kuglepind frem og begynder at nørkle, regne og tælle... Det skal nok blive spændende!

Nu er jeg igang og jeg er helt ærligt meget spændt på resultatet!

2 kommentarer:

  1. Wauuuw Penille, det ser lovende ud - husk at skrive opskriften ned til en anden gang (sagde én der har gjort det samme engang, men tænkte, at jeg da sagtens kunne huske tallene i hovedet :-)
    Knuz fra Malmö
    PiaT

    SvarSlet
  2. Hej Pia

    Du kan tro jeg skriver. Faktisk startede jeg med at lave en foreløbig opskrift med de tal jeg var kommet frem til. Den bliver godt nok modereret undervejs - og ændringerne bliver også noteret..
    Jeg skal jo lave 2 ens, og faderen til pigerne går meget op i at det skal være HELT ens...
    Min hukommelse er som en si, så jeg tør ikke løbe nogen chancer. Der ligger papir og blyant lige ved siden af mig...

    SvarSlet