onsdag den 9. juli 2008

Færdig "Regnbue"

Så blev "Regnbuen" også færdig. Selvom jeg har strikkehæftet, var det nu alligevel et stort arbejde med monteringen... Men fin er den blevet, og Lisa har godkendt dem begge, så nu kan jeg gå i gang med 2. sæt...

Det er præcis tre uger siden jeg gik i gang med Regnbuen, og har strikket lidt på den, lidt på den lille skæve. Der har også været tid til lidt sjals strikning og et par enkelte blomster lapper...

Fakta om "Regnbuen"
Garn: Den billige, men udemærkede Lyric til en flad 10´er pr. nøgle i 7 forskellige farver.
Forbrug: 175 gram i alt.
Opskrift: Tjae, det bruger vi ikke her ;o) - Lisa havde nogle ønsker, jeg havde nogle krav, lidt søgen på nettet efter diverse mål, en strikkeprøve (min første af slagsen) og så var den der - lige i øjet!
Størrelse: Ca. 1 år tror jeg. Bredden er 31 cm, længden er 28 cm fra skulder til bund og ærmerne måler 21 cm.
Hot or not? Den er rigtig rigtig sød, men jeg tror altså ikke jeg gider strikke mere end de to - det tager alt for lang tid med alle de farveskift og lommen - man er vel doven!

15 kommentarer:

  1. Søde små trøjer du har lavet,Penille:-)

    SvarSlet
  2. Pernille den er superskøn--Øv der ikke findes en opskrift--Den ville ellers klæde mit lille Barnebarn---Men finder vel en der kan "du" Den kan du godt prale af
    VH
    Helle

    SvarSlet
  3. superfine små tröjer, Penille! kan godt forstå din veninde blev glad for dem.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Hej Penille.
    Skøn trøje til en lille krugtugle.
    Merete

    SvarSlet
  5. Mona - Tak skal du have *S*

    Helle - I et af hæfterne fra Sandness, mandarin baby (Jeg har linket til det ved hættetrøjen jeg lavede for et par måneder siden), er der en trøje med hætte og lomme foran, men uden raglan. Den lugter lidt der hen ad. Jeg vil gerne skrive "mønstret" for farveskiftene ned til dig en dag ved lejlighed. Send mig din mail adr, så dumper det ligepludselig ind i din postkasse... ;o)

    Frida - Tak for det *S* Men hun har nu ikke fået dem endnu, jeg skal jo lige have lavet et sæt mere, så både Ida og Maria kan blive klædt ordentligt på ;o)

    SvarSlet
  6. Man bliver helt glad af alle de klare farver. Moderen skulle være et skarn hvis hun ikke kunne lide den.
    Godt gået.
    Hilsen Anette

    SvarSlet
  7. Den er fantastisk flot Penille.
    Flotte flotte farver som er "lige i øjet" til børn.
    Lyric er rigtig godt garn til prisen. Langt bedre end f.eks mayflower, der blir slasket efter bare en vask.

    SvarSlet
  8. Den er godtnok blevet rigtig god Penille:-)
    Du skal næsten skrive ned hvad du gør - SÅ kan du også sælge opskrifter - din lille designerspire:-)

    SvarSlet
  9. Den er blevet rigtig fed. Jeg er helt vild med farverne

    SvarSlet
  10. Anette - Bliver også altid glad når jeg ser en regnbue lige der hvor solen bryder gennem skyerne...

    Enaj - Tak skal du have *S* Jeg har aldrig strikket i Mayflower, men ja, Lyric er ganske fin. Da jeg skulle vælge garn stod jeg med Lyric til 10,- i den ene hånd og mandarin petit til, som er utroligt lækkert i den anden hånd. Da jeg kom i tanke om prisforskellen på 12,50 kr pr. nøgle var jeg slet ikke i tvivl!

    Louise - Tak :o) - du kan tro jeg skriver ned, ellers ville jeg aldrig få lavet nr. 2. Men det er ikke just i opskriftsform... Sælge opskriften, ej, det tror jeg nu ikke! Hvem ville gide købe den? Det er jo ideer tyvstjålet fra flere andre opskrifter...

    SvarSlet
  11. Det er meget elegant den måde det er lykkedes dig at få hætten rød, uden at forstyrre farvesekvensen.
    Jeg syntes den er flot.

    SvarSlet
  12. Jeg kom lige forbi denne flotte kreation gennem bloglegen. Hvor er den flot, men jeg kan godt forstå, at du ikke gider strikke mere end to.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen Anita! :-D
      Da jeg sad og kiggede efter præsentationsindlæg, tænkte jeg faktisk, at jeg måske alligevel skal strikke flere regnbuer, og endda også lave en opskrift på den...

      Slet
  13. Søde bluser, lige til at blive glad af at se på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Christina! Ja farver gør glad!

      Slet