torsdag den 3. juli 2008

"Skagensmalernes liv og færden" - en guidet tur...

Jeg har fået en opgave!

Først må jeg lige kort fortælle, mine forældre lejer en ferielejlighed ud til turister. Sidste år boede Mikkel, Susi og Frank der i en uge, og de syntes at vi alle var så godt selskab at de slet ikke kan lade være med at komme tilbage i år - i to uger...

Sidste år talte Frank om at han gerne ville på museerne i Skagen - det gider resten af hans familie ikke. Det er mange år siden jeg selv har gæstet serverdighederne, så jeg meldte mig frivilligt...
Den anden dag tikkede der så en mail ind i postkassen fra Frank - han har sat mig på opgave! Han vil vide ALT om Skagensmalerne og deres liv og færden... I dag har jeg været på biblioteket - han skal få guidet tur skal han!
Faktisk står der mange spændende ting i bøgerne, mange ting jeg slet ikke var klar over! Det er nu ikke nogen helt dårlig opgave du har sat mig på Frank...

Og til I andre derude - hvis I har planer om at gæste Skagen i løbet af sommeren og har brug for en guidet tur, så er jeg snart ekspert *griner*

2 kommentarer:

  1. Det lyder spændende Penille. Det må du fortælle om en dag.

    Jeg synes du har fået nyt design:-)

    SvarSlet
  2. Det er skam også spændende! Skal gerne fortælle!

    Kender du det, at det ind imellem virker som om at turisterne ved mere om kulturen heroppe, end vi lokale gør?

    Jepp, forandring fryder som bekendt.. Og så har jeg fundet ud af at jeg, ved at have skiftet design, nu kan grupere billederne som fx et lille flag, istedet for at de kommer i en række efter hinanden...

    SvarSlet