onsdag den 24. september 2008

Bytte, Bytte, Købmand...

Jeg har haft en symaskine i mange år efterhånden (er 8 ikke mange?). De sidste 3-4 år har jeg overhovedet ikke brugt den. Den var træls, den knækkede nålene, den sprang tråden og lavede rya på bagsiden. Sådan noget gider jeg altså ikke, så bliver jeg fornærmet og gemmer skidtet væk - så ku den lære det!

Da jeg startede i arbejdsprøvning hos Inga var der en dame inde i forretningen, som fik demonstreret denne lille maskine. Jeg var solgt! Jeg begyndte pludselig at drømme om at sy igen. Ikke noget voldsomt, men alligevel. Jeg talte med Inga om at bytte, det ville hun gerne - selvfølgelig mod lidt ekstra betaling fra min side.

I mandags lykkedes det mig så at huske, at tage min gamle symaskine med på "arbejde", og så var der ellers ikke langt fra tanke til handling. Da jeg havde fri kom den lille nye med hjem. Hun er godt nok skøn!

En tur i mors gemmer og så var jeg klar til at tage hjem og indvie. Jeg har foreløbigt syet tre tasker. De to af dem er knapt så fikse, men de er der, og jeg er kommet igang med at sy igen...

I øvrigt kan jeg tilføje at hun selv kan måle hvor lange knaphullerne skal være, hun kan sy knapperne i, og så fortæller hun mig hver gang jeg gør noget forkert - som fx at glemme at sætte trykfoden ned - det sker ofte! ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar