søndag den 27. oktober 2013

Den spæde start...

I går var Silje her alene. Hun er en meget kreativ pige, og elsker at sy og nørkle! Hun har fx syet mange rigtigt fine dyr i filt, i SFO´en...

Da hun have fødselsdag i juli, var hendes gave, at hun skulle med mig (og min mor) i Stof2000 og købe stof og monteringspuder, som hun så senere selv skulle sy sammen med mig - hun blev så glad og var elle vild over ALT det forskellige stof der var i forretningen. Det var meget svært at vælge! (Det var vist godt vi ikke tog hende med i Stof & Stil ;-) )

Pga en hel masse ting, og mest mit manglende overskud, blev det altså først i går vi kom i gang.

 Jeg klippede stoffet, i mens jeg forklarede, hvordan det skulle gøres. Bukkede kanterne forneden med strygejernet og syede stikningen. Men alt det kan hun SAGTENS selv gøre næste gang!

Jeg viste hende kort, hvordan hun skulle sætte nålene i, og det gik forbavsende hurtigt! Og ikke en eneste nål måtte jeg rette på :-)

 Silje har aldrig prøvet at sy på maskine før, så hun fik en lille prøve klud at starte med. Læg lige mærke til det store smil :-)

 Koncentration var der også meget af! Så det var nøjagtig som det skal være :-)

 Der gik ikke lang tid før hun udbrød: "Jeg skal bare SÅ meget ha´ en symaskine!!!" Og jeg tror faktisk hun vil få meget stor glæde af den!

 Der blev sat trykknapper i bunden, og så var betrækket klar til puden...

En MEGET MEGET STOLT pige! Og med god grund! Jeg er virkelig imponeret - hun er bare SÅ dygtig!

Puden skulle Gitte og Kenneth have til deres nye sofa...

Jeg tænker at det ikke varer længe, før vi skal i gang med at sy nogle nemme pludder bukser, med elastik i ben og liv og måske nogle enkle nederdele i smart stof - det kan hun sagtens finde ud af, og med den iver, interesse og dygtighed, så går der ikke længe før det bliver kedeligt at sy puder...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar