tirsdag den 10. september 2013

Snoller!!!

I lørdags var jeg på Husflidsmesse i Viborg sammen med Gitte og hendes søster Dorthe. Dét var hyggeligt! - Og dyrt ;-) Men sikke mange lækkerier jeg fik med hjem! Noget havde jeg planlagt hjemmefra, og andet var impulsivt...
Den sidste uges tid har jeg solgt ud af de strikkebøger og det garn jeg ved jeg aldrig får brugt. Har næsten solgt det hele, og det gav mig råd til at købe det jeg havde lyst til - det var godt nok en dejlig fornemmelse!!

 Hos Garn garagen købte jeg opskrift og garn til Robin Hood trøjen. Jeg har valgt at strikke den i alpakka i stedet for supersoft - synes absolut ikke at supersoft er super blødt! Jeg tænker at den skal være til Mads, hvis ellers hans mor gider vaske den i hånden ;-) På billedet er valgt en bundfarve og tre "mønster" farver. Jeg har valgt endnu en - en limegrøn, som fuldender udtrykket (synes jeg). Men de havde den ikke på lager før på fredag, så de tilbød mig at sende den til mig portofrit - det var sørme god service!!
Der ud over købte jeg et sæt karbonz strømpepinde og en clover amour hæklenål. Nålen er allerede afprøvet, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om den. Den er lidt længere i selve nålen, end jeg er vant til, og det gør at jeg åbenbart kommer til at holde lidt mere stramt på den end jeg gør på soft touch nålene, og det gav mig lidt ondt i tommel- og pegefinger. Men den får lige en chance mere...

 Hos Rosenlund købte jeg garn op opskrift til Overslyngel og lille slyngel fra Geilsk. Jeg har valgt lilla til Overslyngel, som i øvrigt er til mig selv (sagde hunden) og lys lilla til Lille slyngel. Begge er Bomuld/uld - åhh hvor jeg dog elsker det garn!

 Ved Tempa Håndværk købte jeg noget papir snor og nogle store kegler i forskellige størrelser. Meningen er at det skal blive til juletræer. Man pakker keglerne ind i husholdnings film (så kan de bruges flere gange), dypper snoren i noget specielt lim som fortyndes med vand, vikler snoren omkring keglerne og lader det tørre i et døgns tid. Når det er tørt kan man løfte juletræerne af keglerne og lave endnu flere :-D Smart ikke?

 CChobby blev selvfølgelig også besøgt. Jeg var spændt på hvad de havde med i år. Jeg købte noget kraftigt papir til nogle søde stjerner de havde udstillet... Da vi havde været begge haller igennem og Gitte og jeg sad udenfor og ventede på Dorthe, fortrød jeg at jeg ikke havde købt XMAS lysestagerne, så jeg måtte ind igen ;-) Meningen er at de skal males og derefter beklædes med papir. Nu må jeg se om jeg får dem lavet :-P Der røg også lige en blandet pose med da jeg var på besøg 2. gang...

Efter jeg har tabt mig (næsten 20 kg) har jeg fået lyst til at strikke til mig selv - det er aldrig sket før! Ja altså lige ud over sokker... Så da jeg var i København for at besøge min moster, besluttede jeg mig for at NU skulle det være! Jeg havde også besluttet at jeg ville ind og besøge Sommerfuglen, så jeg slog to fluer med et smæk ;-)

Jeg købte garn og opskrift til Miss Beezy fra Geilsk (farverne er koksgrå og lys grå/beige). Jeg kan endnu ikke passe den, men har heller ikke tid til at gå i gang før efter jul. Regner med at det vil tage mig en måned eller to at strikke den (jeg er jo ikke særlig strikke monogam), så den er nok færdig i starten af marts, og til den tid forventer jeg at have tabt 35-40 kg og VUPTI, så kan jeg passe den :-D

Overslyngel er også købt i en størrelse der er for lille nu...

1 kommentar:

  1. Sikke mange lækre indkøb du har gjort. Jeg kan godt huske hvordan det var, at man lige pludselig kunne strikke til sig selv, fordi man kunne passe tingene.
    85swentsb

    SvarSlet