søndag den 23. marts 2014

1 ½ trøje

I sidste uge blev jeg færdig med denne trøje. En bestillings opgave, hvor "bestilleren" sendte mig garn og opskrift.

Nem opgave tænkte jeg, dén springer jeg på! MEN nemt var det bestemt ikke! Jeg fik i alt strikket 1½ trøje - og jeg HAR lavet strikkeprøve, op til flere gange...

Da jeg modtog garn og opskrift, viste det sig, at de to overhovedet ikke passede sammen. Opskriften angav en strikkefasthed på 12 m, og garnet 14 m. Garnet er sådan noget flamé agtigt noget, og det er nærmest umuligt at lave en strikkeprøve der kan bruges til noget, så der er blevet trævlet rigtigt meget op... Og opskriften blev regnet om ikke mindre end tre gange - ÆV!

Nå, men færdig blev den, og sendt afsted i går, nu håber jeg så bare modtageren er tilfreds med den?!?!

Der er ikke hæftet ender på dette billede, og trøjen er endnu ikke vasket, derfor buler den meget på bullen.



Rigtig flot krave, hvis I spørger mig!

Tilsatte ærmer UDEN at skulle sy dem i - forklaring følger nedenfor...

2 huller på ryggen da jeg havde centrifugeret trøjen i maskinen efter vask :-(
Fakta om Trøjen:
Garn: Lisboa fra Wilfert´s. Ved ikke om det er udgået, men kan ikke finde det nogen steder... Super lækkert og blødt 100 % uld garn, der fælder enormt! Men altså, jeg bliver aldrig fan af flamé garn!
Forbrug: Ca. 876 gram
Størrelse: Large, men det må være en oversize model, for den måler 120 cm i brystvidden i følge opskriften
Opskrift: Idé og mål fra DENNE, men jeg har selv regnet hele opskriften ud og om - flere gange...
Pinde: KnitPro Nova # 7
Teknik: For noget tid siden købte jeg bogen "Finish free knits" - altså alene titlen, ikke? ;-) I bund og grund handler den om, at den eneste montering ved et stykke strik er, at der kun skal hæftes ender - se dét er noget jeg kan lide!! I bogen er der vist en teknik med tilsatte ærmer, som ikke skal sys i. Den er nu afprøvet, og den fungerer perfekt! Resultatet er dog ikke så godt på denne trøje fordi garnet er så ujævnt, og indtagningerne ser derfor ikke så pæne ud... Teknikken skal helt sikkert prøves igen!
Hit eller skidt? Jeg er tilfreds, så håber også modtageren bliver det!

Forbrug i alt i 2014: 1927 gram

1 kommentar:

  1. Det lyder som et rigtig, rigtigt stort arbejde, og man vil jo gerne have a det bliver ekstra godt, når det laves for andre!!!

    Håber modtageren blev tilfreds. Jeg synes den ser super lækker ud.

    SvarSlet