lørdag den 16. januar 2010

Is, is, is og is...

Min mor, Bertha og jeg har været en tur ved stranden/havnen i eftermiddag. Sikke et syn! Der er simpelthen is så langt øjet rækker. I søgeren på kameraet kan jeg lige skimte nogle bølger helt ude i horisonten, men de er godt nok langt væk!

Jeg har aldrig før oplevet at der har været SÅ meget is på vandet, og jeg har altså boet her i 30 år...
Det er kun en uge siden vi sidst var dernede og kigge (da havde jeg glemt at sætte kortet i kameraet, så der var ingen billeder da jeg kom hjem). Da var det inderste havnebassin frosset til og det yderste var fyldt med drivis/slush ice. Men nu er der vist ikke stor sansynlighed for at der kommer nogen ind eller ud fra havnen - i hvert fald ikke på vandsiden...

Her er det en af lanternerne og bølgebryderne ved indsejlingen til Ålbæk havn. Sådan har det set ud i nogle uger nu...
Der er nok ingen der har brug for is til øllerne lige nu ;o)

Bølgebryderne er belagt med et tykt lag is og masser af istapper.

Et utroligt smukt syn!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar