fredag den 1. januar 2010

Julegaverne

Ganske få julegaver nåede det at blive til i år, inden min albue stod af. Jeg har været så heldig at erhverve mig en tennisalbue, som har gjort at jeg i mange dage ikke har kunnet strikke, og da jeg endelig kom i gang igen, faldt valget på tykke sokker: en tilpas tykkelse pind der ikke får mig til at spænde, og et lille arbejde der ikke er tungt at sidde med...

Først var det en skumfidus til Annette. Hun er rigtig glad for den, og var noget træt af sin moster Nulle, da den blev taget med hjem igen - den er for kort, så der skal lige laves noget smart så den ikke smutter op over ørerne...
Der er brugt ca. 54 gram af originalgarnet fra Geilsk og den er strikket i den mindste størrelse.


Annettes mor fik et par tykke sokker - det har hun længe gået og sukket over, og jeg har også lovet hende at der er flere på vej. Strikket i to tråde fabel på pind 4. Ca. 115 gram.

Min mor fik denne sweater, som desværre ikke nåede at blive færdig, men hun blev rigtigt glad for den! Mere om den når den er færdig...



Jeg har faktisk lavet mere siden sidst, men jeg har været en skovl til at få taget billeder inden tingene er kommet ud af huset.
De næste måneder behøver jeg heller ikke at kede mig, da jeg allerede har mange bestillinger. Jeg kunne fristes til at blive stresset, men jeg er heldigvis begyndt at sige til dem der bestiller, at jeg gerne vil lave det, men at jeg ikke vil love hvornår det er færdigt. På den måde bliver det ved med at være sjovt!
Der vil også blive strikket en del babytøj de næste måneder, da min fætter og hans kæreste venter sig, og jeg kan jo ikke dy mig! Har allerede købt garn til de første 6 projekter *tsk tsk*
Og så den sidste note for i dag - optællingen af garn brugt i 2009 nåede op på 10335 gram. Og så ligger der faktisk en del halv-/ufærdige projekter i kurvene rundt omkring...



3 kommentarer:

  1. Lækre ting du har fået ud af huset. Kender godt det der med ikke at få fotograferet det hele, men hvad søren- med vores produktion er det måske heller ikke helt så nødvendigt som hvis man lavede to ting om året

    SvarSlet
  2. Hej Penille
    Dejligt at du har opdateret din blog, så vi kan følge lidt med i hvad der sker hos dig. Du har godt nok fået strikket mange flotte ting.
    Godt nytår til dig.
    Merete

    SvarSlet
  3. Det kan der være noget om karin. Omend jeg nu synes det er lidt sjovt at kunne følge med i hvad jeg får lavet...

    Ja lidt er der da røget af pindene. Faktisk er det blevet til 113 ting i løbet af året - foruden de ting der endnu ikke er færdige...
    Meeen du kan nu også godt følge med Merete! Jeg VED at du også er mega aktiv!

    SvarSlet