onsdag den 19. november 2008

Mors varme hænder

For noget tid siden strikkede jeg et par fingerløse vanter til min mor, så hun kunne holde varmen når hun står på værkstedet og binder kranse til julen, men de fungerede ikke helt. De var for vide omkring fingrene, så hun måtte trække i dem i tide og utide.

Nu har jeg lavet et par andre til hende, efter samme "opskrift" som dem jeg har lavet til en julegave. DE virker! De er ikke ens, men det gør ikke noget, nu kan hun holde varmen!

Fakta:
Garn: Smart fra Sandnes + en rest Alfa, også fra Sandnes
Forbrug: 50 gram smart og 15 gram alfa
Opskrift: Slå 25 lm op og saml dem til en ring med 1 km. Hækl fm rundt til skaftet har den ønskede længde. Jeg har kun hæklet i bagerste maskeled. Hækl 3 fm, 5 lm, spring 7 fm over og fortsæt rundt på samme måde som tidligere til ønsket længde - det er der jo ikke mange ben i. 2 timer og de var klar...
Hæklenål: Nr. 6
Obs: Jeg har hæklet med dobbelt tråd hvor der er brugt smart, og enkelt ved alfa.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar