onsdag den 3. december 2008

December, og hvad så?

Kalenderen siger at der ikke er længe til juleaften. Normalt plejer jeg på dette tidspunkt af året at glæde mig som et lille barn. Som oftest har jeg haft pyntet op i godt en uge, men ikke i år...

I går var de dejlige drenge her, for at hente mit julepynt ned fra loftet. Idag har jeg så pakket det hele ud og sat på spisebordet, i håbet om at synet af alle de fine ting, ville bringe den rigtige stemning frem, men nej. Jeg gider ikke, jeg har ikke lyst, jeg er ligeglad... Det gør mig trist!

Den 23. december er det 3 år siden min mormor døde. Dét år havde jeg det på samme måde som jeg har i år. Jeg havde ikke lyst til at fejre. Dengang var det på grund af mormors sygdom, i år er det på grund af de ting der sker i mit eget liv. Det hele er noget rod, det er uoverskueligt og trælst...

Jeg elsker julen og den hygge den bringer med sig, så jeg håber min manglende lyst til julen kommer senere. Om ikke før, så efter opfølgningsmødet med distriktspsykiatrien den 10...

Pindene er i øvrigt rødglødende i øjeblikket. Jeg har dårligt knæ, og lægen har givet besked på at jeg ikke må gå på det før det er holdt helt op med at gøre ondt, så det eneste jeg kan, er at sidde og strikke og vente på at smerterne går væk, så jeg kan komme på sygehuset til undersøgelse...
Nå ja, og i kampens hede knækkede jeg endnu en af mine knit picks tidligere i dag. Den må med til Hjørring næste gang jeg kommer derop...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar