onsdag den 8. april 2009

Pilespids

Det er ved at være længe siden dette eksemplar af let og sødt strik til piger i alle aldre, huserede i blogland. Nu er den altså også her. Da jeg for nogle uger siden sad og ventede på at komme til samtale hos min psykoterapeut, faldt mit øje på forsiden af familie journalen, og lige dér var opskriften. Jeg STJAL! Jeg huggede opskriften! Og jeg har ikke engang dårlig samvittighed over det... Men det ér altså også første og formentlig sidste gang i mit snart 30 årige liv jeg har stjålet, så er det ikke ok?

Hvis jeg gider trævle den nederste kant op og strikke 4-6 striber mere, så får Clara blusen - den er egentlig strikket til hende, men den er blevet en anelse kort. Hvis ikke jeg gider, strikker jeg en ny til Clara, og finder en 5 årige pige der vil blive glad for den...


Fakta om Pilespids:
Garn: Den billige og ganske udemærkede Lyric til en 10´er fra Sycentret
Forbrug: 110 gram
Størrelse: 5-6 år
Pinde: 2,5 og 3
Ændringer: Efter at have læst om andres erfaringer, valgte jeg kun at slå op til den mindste størrelse, selvom Clara er 7. Det var godt jeg gjorde det, for nu vil den passe fint til en pige på 5-8 år, og så er det ellers længden der bestemmer resten.
Hit eller skidt? Hit! Den er sød og nem, og vil passe perfekt til chokoladebrune pige arme på en varm sommerdag!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar