onsdag den 8. april 2009

Alternativ Kiwi

Hvem siger at en Kiwi partu skal være grøn? Her er i hvert fald en decideret pige udgave. Den er egentlig strikket på bestilling til Lisa´s tvillingepiger, men da jeg var færdig med den første, fik jeg en idé til en anden, og det er den hun har valgt. Den viser jeg senere...

Fakta om Kiwi:
Garn: Lanett fra Sandnes strikket dobbelt
Forbrug: 285 gram
Pinde: 3,5 og 4
Opskrift: Kiwi fra "Hønsefødder og Gulerødder"
Størrelse: 2 år
Ændringer: Jeg har strikket en ekstra "kiwi kant" med knaphuller istedet for at sy lynlås i. Jeg har samlet masker op på langs siderne og op over hætten og strikket kanten i et stykke.
Hot or not? Den er sød, dog er den lille blevet en anelse bleg op ad det pink garn. Den er noget fast og kunne med fordel have været strikket på et nummer større pinde (4 og 4,5) og med færre masker. På den måde var den blevet en anelse mere løs og forbruget ville dermed også have været reduceret betragteligt.

Den er i øvrigt til salg for 300,- - send mig en mail på hjortnas@tiscali.dk, hvis du er interesseret.









1 kommentar:

  1. En kiwi skal ikke nødvendigvis være grøn. Jeg er ved at lægge sidste hånd på en blå...

    SvarSlet