mandag den 30. marts 2009

Patienten

Bertha er blevet steriliseret i dag. Jeg afleverede hende hos dyrlægen klokken otte i morges. Satte hende ind i "buret" og gik min vej uden at kigge tilbage - puha! Jeg havde regnet med at jeg kunne sove et par timer da jeg kom hjem, men nej da. Jeg blev vækket af mareridt om afhentningen af vidunderet, hvor dyrlægen fortalte at hun var syg osv. osv.

I eftermiddags hentede jeg hende igen, og det var med sug i maven at dyrlægen sagde at han lige ville gå ud og hente hende. Hun havde det fint! Faktisk var hun forbavsende frisk i forhold til indgrebets størrelse. Det holdt dog kun til vi kom hjem. Det tog lidt tid inden hun faldt til ro, men da så hun fandt en måde at ligge på, faldt hun i dyb søvn, og hun sover stadig - men det er nu også meget rart at ligge i min dyne!

Jeg har lavet en hurtig "pose" til hende, med fire huller til benene og trykknapper i ryggen, så hun ikke kan komme til at slikke i såret. På den måde er vi fri for at hun skal gå rundt med krave på. Heldigvis er hun så sløv i dag, så hun ikke rigtigt registrerer at hun har fået tøj på, og forhåbentligt har hun vænnet sig til det når hun så vågner rigtigt engang i morgen.
Bortset fra det går det ok. Jeg har haft nogle dårlige dage, men nu er det heldigvis begyndt at vende igen. I går eftermiddags var der forårsopvisning, og jeg var med med mit Aerobic hold, eller halvdelen af det. Jeg var død nervøs, og sov stort set ikke i sidste uge, men det gik godt, og vi fik ros, så det var noget af en sejr! Dejligt, og flere af dem, tak!
Og jo jo, jeg strikker skam stadig, meget endda, men jeg har haft en lang periode hvor jeg har haft svært ved at koncentrere mig, så jeg har ofte gang i fem forskellige ting på en aften. Det gør også at der går længe imellem færdige projekter, men sådan må det være!

2 kommentarer:

  1. Smart ble og godt det gik godt :-)

    SvarSlet
  2. Så må der nusses lidt om den unge dame de næste par dage Pernille :-)

    SvarSlet