fredag den 30. november 2007

Julestemningen er på vej...

Så er endnu et projekt færdigt - min røde filtede taske røg af pindene i går aftes og fløj direkte ud i vaskemaskinen. Jeg havde desværre glemt at fritidsgarn filter mere end Tove garn som jeg lige har strikket en anden taske i, så den røde er blevet noget mindre end jeg havde forestillet mig. Men den er flot! - (Der er blevt syet en hæklet sort blomst på flappen).

Nu skal jeg så lige gå og kigge på den i et par dage for at finde ud af hvad for noget pynt der skal på den, om det skal være en hæklet filtet blomst i sort, eller klare og røde perler der giver tasken noget spil...

Den næste taske er slået op og jeg er godt igang med hanken - en turkis taske i fritidsgarn - nu skal jeg dælme huske at vaske den ved mindre varmegrader!

Jeg strikkede for nogle måneder siden en turkis taske for en af min mors arbejdskollegaer. Nu har hun også bestilt et tørklæde dertil, det var færdigt på to dage... Det er strikket efter samme opskrift som det brune i forrige blog...
Jeg har strikket i dobbelt turkis 'Smart' garn på pind 7 og der er gået 200 g...

Om en time skal jeg op til min mor - vi holder julestue hvor min mor sælger juledekorationer og en masse materialer til at lave sådan noget. Det er super hyggeligt, og man bliver helt i julehumør af duften af al den gran... Nu mangler vi bare at det begynder at sne!

1 kommentar:

  1. Glæder mig da til at se den fine røde taske....med pynt! Det er desværre ikke altid man ved på forhånd hvor meget garnet filter. Det er så en charme ved det at filte i maskinen. Nogen gange kan man så også blive kedeligt overrasket!
    God søndag
    Karina

    SvarSlet