søndag den 8. juni 2008

Emma vs. Bertha

Hvem er hvem? Jeg ved det, men kan du se det?

Min mor og jeg har siden jeg fik Bertha, ofte talt og joket om, at hun altså MÅ være en reinkarnation af Emma.
Der er så utroligt mange lighedspunkter! Emma havde fx en mani med at stikke hovedet ind under badeforhænget når vi var i bad, og drikke sæbevandet. Her hjemme har jeg badekar, så her kan Bertha ikke komme til det, men i weekenden har vi passet cykler hos de gamle, så vi har boet i ferielejligheden. Da jeg i morges var i bad, kom Bertha ud på badeværelset, stak hovedet ind under forhænget og begyndte at drikke vandet...

Emma havde også en mani med at lege i brusekabinen. Hvis vi ikke kunne finde hende, skulle vi bare kigger dér. I dag da jeg stod og føntørrede mit hår, kom jeg pludselig til at kigge til den ene side - og dér sad Bertha, fuldstændig som Emma ville have gjort det...

Kan hunde virkelig reinkarneres? Er Bertha Emma og Emma Bertha? Hvor meget har arv og miljø at sige når det gælder hunde? Er det Emmas genfærd der fortæller Bertha hvad hun skal gøre? Har jeg ganske enkelt fået en skingrende skør hund?
Alt det og meget mere vil jeg forsøge at få svar på de næste dage...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar