tirsdag den 23. oktober 2007

Flower basket shawl

Så er jeg kommet igang... Jeg er dog ikke blevet færdig med de ting jeg havde lovet mig selv skulle være færdige før jeg gik i gang med Flower basket shawl, men kunne simpelthen ikke vente...

Jeg trævlede op flere gange i starten. Jeg kunne bare ikke få det til at virke og var ved at opgive - indtil jeg fandt ud af at jeg skulle hækle de første tre masker... Da jeg så kom igang med mønstret måtte jeg igen trævle op en del gange - 2 pinde frem og 3 tilbage... Lover basket chart havde jeg også en del problemer med - jeg kunne simpelthen ikke se diagrammet, så jeg fandt på at forstørre det i regneark, og nu kører det bare derud af...

Her er det foreløbige resultat - jeg har indtil videre strikket 5 rapporter af lover basket chart. Garnet er af ukendt type - det er noget jeg købte for mange år siden, forsøgte at hækle et sjal af det, blev træt af det og trævlede hele skidtet op... Men det er noget uld af en art, og jeg strikker på pind 4,5. Jeg regner med at fortsætte til jeg har strikket 10 rapporter istedet for de 7 som står i opskriften.

Billedet er noget utydeligt - det er taget med mobilen i en sen nattetime - jeg vil forsøge at få lånt et digital kamera en af dagene, så jeg kan nå at få taget billeder af hele processen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar